Obchodní podmínky

1.Základní ustanovení a vymezení pojmů
1.1Předmětem těchto obchodních podmínek (dále jen „OP“) je úprava právních vztahů mezi zákazníkem a zhotovitelem smlouvy o dílo.
1.2Zhotovitel smlouvy o dílo
Fyzická podnikající osoba - OSVČ
Neplátce DPH
Matěj Kopecký
IČO: 17360951
Sídlo: Vlčnov 42, 537 01 Chrudim
(dále jen “servis”)
1.3Zákazník
Všechny osoby, které se servisem vstupují do smluvních vztahů (dále jen “zákazník”)
1.4Smluvními vztahy se rozumí smlouva o dílo, jejímž předmětem je provedení oprav, úprav či jiných servisních prací (dále jen “servisní práce”) ze strany servisu na airsoftových zbraních kategorie D, ráže 6 mm, používajícími jako munici výhradně plastové kuličky k tomu určené (dále jen “airsoftové zbraně”).
1.5Tyto OP mají povahu obchodních podmínek ve smyslu ustanovení § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, (dále jen „OZ“) a tvoří nedílnou součást smluvního vztahu mezi zákazníkem a servisem, jehož předmětem je provedení servisních prací na airsoftových zbraních ze strany servisu.
1.6Od těchto OP se lze v jednotlivém případě odchýlit pouze na základě písemné dohody servisu a zákazníka.
1.7Veškerá komunikace, změny, dohody, souhlasy a další obdobné úkony musejí mít elektronickou písemnou podobu (prostřednictvím elektronické pošty - e-mailu). Kontaktní e-maily servisu jsou uvedeny na webovém rozhraní, umístěném na internetové adrese www.gunhospital.cz/kontakt.
1.8Odesláním objednávky zákazník potvrzuje, že byl s těmito OP seznámen před uzavřením smlouvy o dílo a že s těmito OP souhlasí.
2.Podmínky prodeje, držení, nabývání do vlastnictví a užívání zbraní a střeliva
2.1Dle zákona o zbraních a střelivu č. 119/2002 Sb. §15, mohou veškeré zbraně, repliky zbraní a střelivo kategorie D prodejné v ČR, nabývat do vlastnictví, uchovávat a používat pouze fyzické osoby starší osmnácti (18) let způsobilé k právním úkonům, nebo právnické osoby.
2.2Odesláním objednávky zákazník prohlašuje, že splňuje výše uvedené požadavky.
2.3V případě podání falešné informace o způsobilosti k držení těchto zbraní a střeliva, či jinému porušení platného zákona o zbraních a střelivu, se objednatel - zákazník, či jeho zákonný zástupce, zavazuje uhradit veškeré škody a soudní výlohy, pokud takové vzniknou.
3.Uzavření smlouvy o dílo, proces objednávky
3.1Servisní práce lze objednat pouze elektronicky, přes webové rozhraní, umístěné na internetové adrese www.gunhospital.cz/poptavka.
3.2Zákazník je povinen pravdivě uvést všechny potřebné informace v objednacím formuláři, včetně podrobně definovaného rozsahu požadovaných servisních prací.
3.3Takto odeslaná objednávka je nezávaznou poptávkou. Servis poptávku posoudí a je oprávněn ji přijmout, či odmítnout.
3.4V případě přijetí objednávky je servis povinen informovat zákazníka o přibližném cenovém a časovém odhadu servisních prací a taktéž o dalším postupu pro závazné dokončení objednávky.
3.5Objednávka se stává platnou a závaznou po převzetí airsoftové zbraně servisem.
4.Cenové údaje servisních prací
4.1Cena díla uvedená v zakázce je cena stanovená odhadem (cena předběžná). Zákazník bere na vědomí, že konečná cena díla závisí na reálném rozsahu díla (provedených opravách, servisních pracích, použitých dílů či dalších službách).
4.2Zákazník se zavazuje uhradit cenu dle aktuálního ceníku servisu, příp. cenu dohodnutou v zakázce.
4.3Servis je oprávněn bez souhlasu zákazníka překročit cenu uvedenou v předběžném nacenění maximálně o 15 %.
4.4Pokud servis zjistí, že cenu určenou odhadem bude třeba překročit podstatně, a to o více než 15 %, oznámí to bez zbytečného odkladu zákazníkovi spolu s odůvodněním nové ceny. Neodstoupí-li zákazník od smlouvy o dílo bez zbytečného odkladu do 48 hodin po doručení oznámení o vyšší ceně, platí, že se zvýšením ceny souhlasí.
4.5Provedení prací nad rámec rozsahu díla sjednaného v zakázce vyžaduje předchozí souhlas zákazníka.
4.6Pokud zákazník odmítne provedení servisních prací za skutečně kalkulovanou cenu dle odst. 4.4. tohoto článku, zavazuje se zákazník převzít předmět díla - airsoftovou zbraň do pěti pracovních dní po doručení oznámení o vyšší ceně a zaplatit cenu za práci již vynaloženou servisem ke zjištění reálného rozsahu vad a poškození a za opravy již provedené, dle původní zakázky, a to dle platného ceníku servisu. Provedené servisní práce, spotřební materiál a díly použité do airsoftové zbraně, jejichž demontáž a další použití není možné, hradí v takovém případě zákazník.
4.7Zjistí-li servis v průběhu provádění servisních prací, že airsoftová zbraň má i jiné závady než ty, jejichž odstranění zákazník požadoval, upozorní servis zákazníka bezodkladně na jejich existenci, provede předběžné nacenění a dohodne se zákazníkem další postup.
4.8Prostřednictvím elektronické komunikace za podmínek uvedených v čl. 1. odst. 1.6. těchto OP může zákazník udělit souhlas s rozšířením nebo změnou servisních prací uvedených v zakázce.
5.Termín dokončení servisních prací
5.1Předběžný termín dokončení servisních prací uvedený v zakázce odsouhlasené zákazníkem je stanoven jako orientační a předběžný.
5.2Servis je povinen vynaložit potřebné úsilí pro dodržení předběžně stanoveného termínu dokončení díla uvedeného v zakázce, pokud je to z objektivních důvodů možné, jinak v nejbližším možném dalším termínu.
5.3Servis je oprávněn termín dokončení servisních prací podle potřeby prodloužit, a to zejména v případech, kdy bude v průběhu servisních prací zjištěno, že skutečný rozsah a pracnost servisních prací je vyšší, než bylo předběžně odhadnuto a stanoveno v zakázce po převzetí zbraně, nebo pokud nejsou u dodavatelů skladem potřebné díly pro provedení servisních prací.
5.4Neodstoupí-li zákazník od smlouvy o dílo z důvodu nesouhlasu s prodloužením termínu dokončení zakázky bez zbytečného odkladu do 48 hodin po doručení oznámení o tomto prodloužení, platí, že s prodloužením termínu souhlasí.
5.5Odstoupí-li zákazník od smlouvy o dílo z důvodu nesouhlasu s prodloužením termínu dokončení zakázky bez zbytečného odkladu do 48 hodin po doručení oznámení o tomto prodloužení, je povinen uhradit náklady již vynaložené servisem k provedení dosud provedených prací a převzít si airsoftovou zbraň bez zbytečného odkladu do 5 pracovních dní po doručení oznámení o vyšší ceně.
6.Předání a převzetí předmětu smlouvy o dílo
6.1Předání a převzetí předmětu smlouvy o dílo (airsoftové zbraně) se primárně provádí prostřednictvím doručovacích společností Zásilkovna nebo Česká pošta. Případně osobně po individuální domluvě zákazníka se servisem.
6.2Servis není povinen vydat zákazníkovi předmět díla před úplným zaplacením ceny dle čl. 4.
6.3Nepřevezme-li zákazník předmět díla bez zbytečného odkladu poté, co předmět díla měl být dokončen; byl-li dokončen později, pak bez zbytečného odkladu po vyrozumění o dokončení, může jej servis na účet zákazníka vhodným způsobem prodat. Nebrání-li tomu povaha věci, servis vyrozumí zákazníka o zamýšleném prodeji a stanoví mu náhradní lhůtu k převzetí předmětu díla, avšak ne kratší než 14 dní. Nehlásí-li se zákazník o předmět díla po dobu delší než šest měsíců, popřípadě, brání-li tomu povaha věci, může servis předmět díla na jeho účet prodat i bez vyrozumění.
7.Platební podmínky, bankovní spojení
7.1V případě osobního převzetí airsoftové zbraně po dokončení servisních prací, může zákazník využít platby hotově při převzetí, případně zaplatit převodem na účet servisu, uvedený v odstavci 7.3. tohoto článku.
7.2V případě zaslání airsoftové zbraně zákazníkovi přepravní společností, je možné využít k platbě pouze bankovního převodu na účet servisu, uvedeném v odstavci 7.3. tohoto článku.
7.3Číslo bankovního účtu servisu, pro platby za provedené servisní práce: 255086002/0600. Variabilní symbol je vždy individuální a bude uveden v zakázce.
8.Záruka, reklamace
8.1Servis poskytuje na provedené servisní práce záruku v rozsahu a za podmínek stanovených obecně závaznými právními předpisy České republiky.
8.2Na spotřební materiál, běžné opotřebení a mechanické poškození se záruka nevztahuje. Stejně tak se záruka nevztahuje na poškození způsobená nevhodným a neodborným použitím airsoftové zbraně k účelu, k němuž není výrobcem určeno nebo způsobená nedodržením pravidel a podmínek stanovených pro provoz airsoftové zbraně a její údržbu výrobcem nebo prodejcem airsoftové zbraně, zejména použití těchto zbraní při teplotách pod 15 °C.
8.3Zákazník je povinen si airsoftovou zbraň při jejím převzetí řádně prohlédnout a případné zjištěné vady nebo poškození airsoftové zbraně je zákazník povinen písemně oznámit bezodkladně po převzetí, jinak se má za to, že zákazník převzal od servisu airsoftovou zbraň bez vad a poškození.
8.4Nevytkne-li zákazník vady nebo poškození dle předchozího odstavce, nevznikají zákazníkovi nároky z uplatněných vad nebo poškození airsoftové zbraně.
8.5Chce-li zákazník vytknout vady nebo poškození airsoftové zbraně a využít tak nároku z uplatnění vad nebo poškození, musí být tyto vady nebo poškození přesně a nezaměnitelně v reklamaci specifikovány.
8.6Servis důvodně reklamovanou vadu nebo poškození podléhající záruce odstraní a nese náklady na práci a materiál nezbytný k provedení opravy důvodně reklamované vady nebo poškození.
8.7Na opravy provedené dle požadavku zákazníka pouze provizorně „na dobu dočasnou“ nebo přes upozornění servisu na nevhodnost požadavku zákazníka, se záruka nevztahuje a zákazník nese riziko veškerých vad a poškození.
8.8Záruku dále nelze uplatnit v následujících případech:
a) při provádění servisních prací byly použity dle požadavku zákazníka jiné, jím opatřené, náhradní díly nebo spotřební materiál;
b) airsoftová zbraň nebyla servisu předána neprodleně po oznámení zjištěných vad;
c) reklamované vady, poškození nebo díly byly zákazníkem nebo jinou osobou upraveny, opraveny nebo odstraněny;
d) závada byla odstraněna, zákazníkem nebo jinou osobou před tím, než byla vada reklamována u servisu, nebo se zákazník nebo jiná osoba o odstranění závady pokusil.
9.Odstoupení od smlouvy o dílo
9.1Zákazník i servis mají nárok na odstoupení od smlouvy o dílo v případě:
a) že si takovou možnost smluvní strany samy dohodly ve smlouvě. Zde záleží na konkrétních ujednáních smlouvy;
b) že jedna smluvní strana smlouvu podstatným způsobem porušila, popřípadě z jejího chování jednoznačně vyplývá, že ji podstatným způsobem poruší.
10.Odpovědnost za škodu
10.1Servis odpovídá za škody jím způsobené na airsoftové zbrani, případně na příslušenství s ní dodaném, nad rámec škod a stavu těchto věcí, uvedeném v zakázce při převzetí těchto věcí servisem.
11.Výhrada vlastnictví
11.1Všechny náhradní díly a materiál použitý při provádění servisních prací, který servis pro tyto účely zakoupil, zůstávají ve vlastnictví servisu až do okamžiku úplného zaplacení zakázky.
11.2Zákazník je povinen předem do poptávky uvést, že mu mají být vráceny případné vyměněné, ale stále použitelné a funkční díly nebo součástky, jinak tyto komponenty přenechává do vlastnictví servisu jako použitý materiál bez hodnoty.
11.3Poškozené a nefunkční díly nebo součástky, které nejsou pro další použití ve zbrani vhodné / bezpečné, automaticky spadají do vlastnictví servisu, který se zavazuje k jejich ekologické likvidaci.
11.4Poškozené díly nebo součástky, které byly nahrazeny novými nebo repasovanými díly bezúplatně v rámci záruční opravy, přenechává zákazník vždy do vlastnictví servisu.
12.Závěrečná ustanovení
12.1Veškeré případné spory mezi servisem a zákazníkem související se servisními pracemi budou rozhodovány obecnými soudy České republiky. V souladu s ustanovením § 89a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, ve znění pozdějších předpisů, tímto servis a zákazník akceptují, že místně příslušným soudem bude soud v místě sídla servisu.
12.2Odchylná ujednání obsažená v zakázce a potvrzená ze strany servisu a zákazníka mají přednost před ustanoveními těchto OP.
12.3Veškeré vztahy, které nejsou výslovně upraveny v zakázce a ani v těchto OP, se řídí právním řádem České republiky, zejména příslušnými ustanoveními OZ.
12.4Smluvní strany si vzájemně udělují výslovný souhlas se zasíláním zpráv, informací, potvrzení o doručení zpráv, urgencí a jiných sdělení ve věcech servisních prací prostřednictvím elektronických prostředků, zejména prostřednictvím elektronické pošty, na své elektronické kontakty (zpravidla na adresy elektronické pošty).
12.5Smluvní strany se přijetím těchto OP podle ustanovení § 630 OZ dohodly na prodloužení obecné promlčecí doby pro peněžité pohledávky, které vzniknou kterékoliv smluvní straně v souvislosti se servisními pracemi, na dobu pěti let.
12.6Neuplatní-li kterákoliv ze smluvních stran nějaké právo, které pro ni vyplývá ze smlouvy o dílo uzavřené mezi servisem a zákazníkem nebo v souvislosti s ní, nebude to vykládáno tak, že se taková strana tohoto práva vzdává či zříká; takové opomenutí uplatnění nebude rovněž považováno za úzus nebo praktiku protivící se takovému právu.
12.7Stane-li se některé ustanovení smlouvy o dílo uzavřené mezi servisem a zákazníkem či těmito OP neplatným, neúčinným nebo nevymahatelným, nemá toto vliv na platnost ostatních ustanovení smlouvy či OP, pokud z povahy smlouvy či OP, z jejího obsahu nebo z okolností, za níž byla uzavřena, nevyplývá, že toto ustanovení nelze od ostatního obsahu smlouvy či OP oddělit. Pro případ, že kterékoliv ustanovení smlouvy či OP se stane neplatným, neúčinným nebo nevymahatelným a jedná se o ustanovení oddělitelné od ostatního obsahu smlouvy či OP, smluvní strany se zavazují bez zbytečných odkladů nahradit takové ustanovení ustanovením novým, se stejným nebo obdobným účelem. V případě, že dojde ke změně právní úpravy a tato změna si vyžádá změnu smlouvy či OP, smluvní strany se zavazují smlouvu či OP uvést do souladu se změněnými právními předpisy, a to nejpozději do jednoho měsíce od nabytí účinnosti takové změny.
12.8Tyto OP nabývají účinnosti dne 1. ledna 2024.
Přejít nahoru